Розпорядження МВС № 466

Автор | 30.08.2010

МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ
21.05.2009 м. Київ № 466

Про організацію роботи підрозділів ДАi з профілактики правопорушень із застосуванням засобів фото- і кінозйомки, відеозапису

Із 17 листопада 2008 року набув чинності Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху”. Нові норми законодавства та відповідна організація роботи підрозділів ДАІ з його виконання стали головними чинниками зниження рівня аварійності на вулично-дорожній мережі України.
Від початку цього року вдалося зберегти життя 894 осіб та попередити травмування ще 6 тис, осіб. Разом з тим основною формою профілактики правопорушень залишається нагляд за дорожнім рухом та своєчасне виявлення і попередження порушень Правил дорожнього руху його учасниками. При цьому велику роль у підвищенні ефективності нагляду за дорожнім рухом відіграє застосування сучасних технічних засобів, у тому числі радіолокаційних відеозаписувальних вимірювачів швидкості.
Проте останнім часом у засобах масової Інформації оприлюднено різного виду інформацію щодо недосконалої організації роботи підрозділів ДАІ з профілактики правопорушень з використанням указаних технічних засобів, а також їх невідповідності існуючим світовим стандартам. При цьому зверталася увага на безпідставність зупинення транспортних засобів, несення служби в місцях необґрунтованого обмеження швидкості, неналежну якість складання адмінпротоколів, постанов у справі та формування адмінматеріалів.
З метою вдосконалення роботи підрозділів Державтоінспекції з профілактики правопорушень із застосуванням засобів фото- і кінозйомки, відеозапису та підвищення ефективності нагляду за дорожнім рухом
ВИМАГАЮ:

1. Начальникам ГУМВС, УМВС України в Автономній Республіці Крим, областях. містах Києві та Севастополі:
1.1. Забезпечити під час здійснення контролю за дотриманням водіями ПДР з використанням засобів фото- і кінозйомки, відеозапису несення служби працівниками ДАІ виключно у форменому одязі, з нагрудним знаком та на службовому автомототранспорті.
1.2.Не допускати випадків здійснення контролю за дотриманням водіями правил дорожнього руху із місць, закритих для візуального огляду учасникам дорожнього руху (об’єкти дорожнього сервісу, зелені насадження тощо).
1.3. Забезпечити безумовне виконання вимог наказу МВС №1111/2006, зокрема, щодо виключення випадків безпідставного зупинення транспортних засобів.
1.4. Виключити випадки документування порушень встановленого швидкісного режиму руху транспортних засобів у зонах дії дорожніх знаків, що обмежують максимальну швидкість, на в’їздах у населені пункти на відстані меншій ніж 1000 метрів від його початку.
1.5. Зобов’язати працівників ДПС ДАІ перед початком роботи з радіолокаційним відеозаписувальним вимірювачем швидкості “ВИЗИР” робити знімки службового транспортного засобу із прив’язкою до місцевості та в разі необхідності долучати до матеріалів розгляду скарг для доведення місця фіксації порушення.
1.6. Виключити випадки складання відносно водіїв транспортних засобів адміністративних протоколів без доведення їхньої вини чи достатніх доказів допущення ними порушень ПДР (фото-, відеоматеріалів, показів свідків тощо).
1.7. У ході документування порушень правил дорожнього руху працюючими в автоматичному режимі спеціальними технічними засобами, то мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи засобами фото- і кінозйомки, відеозапису, до винесеної постанови додавати 3-4 знімки зафіксованого порушення правил дорожнього руху. Знімки повинні містити інформацію про місце, час скоєння порушення, чітке зображення автомобіля порушника.
1.8. Не допускати випадків документування порушень ПДР, якщо порушення скоєне внаслідок неналежного утримання дорожнього покриття (виїзд на зустрічну смугу для об’їзду перешкод, ям тощо).
1.9. Ужити заходів щодо облаштування спеціальними інформаційними щитами ділянок вулично-дорожньої мережі, де здійснюється контроль за дотриманням водіями ПДР з використанням працюючих в автоматичному
режимі спеціальних технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису.
1.10. 3 метою профілактики порушень правил дорожнього руху організувати та забезпечити виставлення на дорожньо-шляховій мережі муляжів приладів фото- і кінозйомки, відеозапису, забезпечивши при цьому їх передислокацію не рідше одного разу на тиждень.
1.11. Зобов’язати працівників Державтоінспекції під час винесення постанови
про накладення стягнення за адміністративне правопорушення неухильно
дотримуватися вимог статей 33, 34 Кодексу України про адміністративні
правопорушення.
1.12. У ході документування дорожньо-транспортних пригод виключити
випадки неякісного оформлення матеріалив ДТП (унесення в схеми ДТП неправдивої, помилкової або неповної інформації, неврахування показів свідків, очевидців), що призводить до поверхового та необ’єктивного розгляду таких справ.
1.13. Організувати перевірки силами створених груп з контролю за станом дотримання працівниками ДПС установленого порядку несення служби.
1.14. Спільно з представниками дорожніх та комунальних організацій провести ревізію всіх дорожніх знаків 3.29 “Обмеження максимальної швидкості”, установлених па вулично-дорожній мережі регіону, за наслідками якої визначитися з необхідністю застосування кожного дорожнього знака.
Щодо кожної ділянки вулично-дорожньої мережі, де значення максимально дозволеної швидкості менше, ніж визначено Правилами дорожнього руху, разом з власниками вулично-дорожньої мережі підготувати висновок з обґрунтуванням установленої швидкості руху. Особливу увагу при цьому приділити автомобільним дорогам загального користування державного значення та магістральним вулицям населених пунктів.
1.15. Ужити заходів стосовно термінового демонтажу тих дорожніх знаків, які встановлені з порушенням державного стандарту та вводять необґрунтовані обмеження для учасників дорожнього руху.
1.16. З урахуванням вимог пункту 12.8 Правил дорожнього руху вийти з пропозиціями до власників вулично-дорожньої мережі щодо підвищення на магістральних вулицях населених пунктів максимально дозволеної швидкості руху до 80 км/год шляхом установлення відповідних дорожніх знаків.
1.17. На ділянках доріг загального користування державного значення, які проходять через населені пункти, спільно із представниками місцевих органів виконавчої влади визначитися щодо можливості заміни дорожніх знаків 5.45 (5.46) “Початок (кінець) населеного пункту” (білий фон) на дорожні знаки 5.47 (5.4 “Початок (кінець) населеного пункту” (синій фон). У випадку позитивного рішення власникам вулично-дорожньої мережі направити подання щодо проведення на зазначених ділянках доріг робіт з:
– відновлення (влаштування) зовнішнього освітлення, у першу чергу в місцях розташування пішохідних переходів;
– позначення наземних пішохідних переходів червоно-білою дорожньою розміткою та транспортними світлофорами типу 7 (із сигналами жовтого кольору); нанесення на підходах до пішохідних переходів шумових смуг; відновлення (установлення) транспортного огородження на розділювальній смузі та пішохідного огородження на узбіччях доріг;
упровадження інших заходів щодо підвищення безпеки дорожнього руху.
1.18. Вийти з ініціативою до органів місцевого самоврядування щодо забезпечення фінансування впровадження працюючих в автоматичному режимі стаціонарних спеціальних технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису для нагляду за дорожнім рухом та фіксації правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху за рахунок коштів, що надходять до місцевих бюджетів від сплати штрафів.
1.19. Узяти на особистий контроль юридичне супроводження в судах справ у частині, що стосується оскарження накладених стягнень за правопорушення, зафіксовані з використанням показань спеціальних технічних засобів, що мають функції фото- кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису.
1.20. Для забезпечення належного захисту в судах інтересів органів внутрішніх справ організувати вивчення представниками органів внутрішніх справ, які беруть участь у судових розглядах, нормативно-правової бази використання вимірювача швидкості радіолокаційного відеозаписувального приладу “ВИЗИР”, у тому числі його тактико-технічних характеристик та можливостей. Виключити випадки неявки вказаних осіб у судові органи в терміни, указані в судових повістках.
1.21. З метою забезпечення якісного документування виявлених порушень ПДР, матеріалів дорожньо-транспортних пригод організувати вивчення в системі службової підготовки з прийняттям заліків вимог наказу МВС від 29.02.2009 №77 “Про затвердження Інструкції з оформлення працівниками Державтоінспекції МВС матеріалів про адміністративні порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 24.04.2009 за № 374/16390.
1.22. Про виконання вимог цього розпорядження доповісти в ДДАІ до 1 червня 2009 року.

2. Начальникові ДДАІ МВС України генерал-майору міліції Коломійцю С.Г.:
2.1. До 01.06.2009 розробити єдиний зразок інформаційного щита з попередженням водіїв про те, то контроль за дотриманням правил дорожнього руху здійснюється за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису.
2.2. Спільно з представниками ЗМІ організувати проведення рейдів з документування порушень правил дорожнього руху водіями за допомогою вимірювача швидкості радіолокаційного відеозаписувального приладу “ВИЗИР”. Забезпечити висвітлення результатів проведеної роботи в засобах масової інформації.
2.3. Для створення позитивного іміджу працівника Державтоінспекції налагодити тісну співпрацю з громадськими організаціями, у тому числі спілкою автомобілістів при Кабінеті Міністрів України.
2.4. Організувати проведення контрольних перевірок виконання даного розпорядження.
2.5. До 15 червня 2009 року на підставі отриманих доповідей особисто доповісти Міністрові про виконання вимог цього розпорядження.

3. Контроль за виконанням даного розпорядження покласти на заступника Міністра генерал-лейтенанта міліції Савченка О.І. та ДДАІ (Коломієць С.Г.).

Т.в.о. Міністра
генерал-лейтенант міліції М.М.Клюєв

В тексте упоминается указ №1111, но он был отменен и вместо него всткпил в силу указ №111

Наказом МВСУ №111від 27.03.09. введено в дію нову Інструкцію з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС.Додаю деякі витяги:
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ Н А К А З 27.03.2009 N 111
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 червня 2009 р. за N 576/16592
Про затвердження Інструкції з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС
Відповідно до Закону від 24 вересня 2008 року N 586-VI ( 586-17 ) “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху”
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Інструкцію з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС, що додається.
5. Наказ МВС від 13.11.2006 N 1111 ( z1243-06, za243-06 ) “Про затвердження Інструкції з діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС України”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.11.2006 за N 1243/13117, визнати таким, що втратив чинність.
8. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр Ю.В.Луценко

А вот и сам указ №111

http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0576-09

И спижженые рассуждения на тему данных изменений:

Сьогодні я б хотів поговорити з Вами стосовно нової «Інструкції з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС» під №111(попередня мала № 1111від 27 березня. При цьому попри те, що вона була зареєстрована аж 26 червня в Міністерстві Юстиції України , окремі інспектори ДАІ керувалися старою інструкцією і в серпні місяці, і саме на підставі і посилаючись на неї складали протоколи.
На сервері Верховної Ради Інструкція №111 також з’явилася зі значним запізненням. Ось такі важкі роди даного документа були…

Що ж таке інструкція взагалі?  Інструкція – правовий акт, який створюється органами державного управління для встановлення правил, що регулюють організаційні, науково-технічні, технологічні, фінансові та інші спеціальні сторони діяльності та відносин установ, закладів, підприємств, службових осіб. Реквізити: Назва виду документа (інструкція); гриф затвердження; заголовок (сюди іноді входить назва документа); дата; індекс; місце видання; текст; підпис; види погодження. Текст викладається у вказівно-наказовому стилі з формулюваннями типу «винний», «слід», «необхідно», «не дозволено». Текст документа має бути стислий, точний, зрозумілий, оскільки він призначений для постійного користування. Зміст викладається від 2-ї, 3-ї особи, рідше – у безособовій формі.

Якщо трішки включити фантазію і перенестись на побутовий рівень, то можна спроектувати таке: уявімо собі, що автомобіль-це закон, і в цьому законі зазначені технічні характеристики авто, тобто: максимальна швидкість, експлуатація, розхід палива и тому подібне і ми вважаємо їх  апріорі об’єктивними, бо вони зумовлені самим технологічним процесом експлуатації авто. Є ще інструкція, яка нам допомагає дізнатися подробиці експлуатації та ремонту нашого авто, але інструкція не повинна в свою чергу суперечити самим законам автомобіля, а тільки їх пояснювати. Тобто можна в інструкції намалювати кнопку на рульовому управлінні авто, при натисканні якої наш автомобіль полетить, але він насправді не зможе полетіти, бо це суперечить законам автомобіля…отож, основним призначенням інструкції є конкретизувати і розтлумачити  закон в більш доступній формі, але при цьому ні в якому разі не можна ставити під сумнів окремі його положення та їх переписувати. У випадку з Інструкцією №111 все відбувається по іншому…. З власного досвіду скажу, що легше читаються Інструкції, в яких більшість пунктів посилаються на відповідні законодавчі акти вищої юридичної сили, як наприклад Про затвердження Інструкції з оформлення працівниками Державтоінспекції МВС матеріалів про адміністративні порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху , але у випадку з інструкцією №111 ми цього не побачимо, бо замість цитат з нормативних актів вищої юридичної сили, ми тут можемо бачити в одному реченні уривок з Закону з подальшим дописуванням власної думки МВС по даному питанню.

Що ж перейдемо до прикладів…

У П.16.3. Інструкції вказано “Відсторонення водія від керування транспортним засобом здійснюється шляхом тимчасового затримання цього транспортного засобу і доставлення на спеціальний майданчик або стоянку”.

А ось в в Інструкції №1111 було  “Відсторонення від керування здійснюється шляхом доставлення транспортного засобу на спеціальний майданчик або передачі транспортного засобу за згодою (на вимогу) власника (водія) особі, яка має посвідчення водія відповідної категорії і знаходиться на місці скоєння порушення”, що з огляду на наше законодавство виглядає куди правильнішим. Куди поділася фраза “або передачі транспортного засобу за згодою (на вимогу) власника (водія) особі, яка має посвідчення водія відповідної категорії і знаходиться на місці скоєння порушення”невідомо. Можливо б варто було вказати в Інструкції при яких випадках відбувається саме тимчасове затримання автомобіля – це регулює  Стаття 265-2 ,а це саме такі випадки :Штрафмайданчик , отже Інструкція ігнорує віділене жирним шрифтом зі ст. 265 КпАП ,  а саме:

“працівник  Державної  автомобільної  інспекції тимчасово затримує транспортний засіб шляхом блокування або  доставляє  його для   зберігання   на   спеціальний  майданчик  чи  стоянку  (якщо розміщення затриманого транспортного  засобу  суттєво  перешкоджає дорожньому   руху),   в  тому  числі  за  допомогою  спеціального автомобіля  –  евакуатора.  Про  тимчасове   затримання  робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення. Після тимчасового  затримання  транспортного засобу працівник Державної  автомобільної  інспекції  зобов’язаний   надати   особі можливість   повідомити  про  тимчасове  затримання  транспортного засобу та своє місцезнаходження іншу особу за  власним  вибором  і вжити  заходів  щодо  повернення  автомобіля  до  місця  постійної дислокації, а також забороняє експлуатацію транспортного засобу до усунення несправностей, виявлених у процесі його огляду.”

Також ознайомтесь з таким документом, як ПОСТАНОВА КМУ N 1102 який регулює порядок тимчасового затримання та зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках.

Залишився пункт з Інструкції №1111,  а саме 17.4.Категорично забороняється переслідування: водіїв мопедів, мотоциклів без мотошоломів, за винятком випадків, коли наявна інформація про скоєння ними злочинів.” що суперечить ст. 24 Конституції України та, фактично, сприяє до порушень Правил дорожнього руху.

Також у пункті  17.3.9 вказано “Не проводиться переслідування водіїв, які допустили незначні порушення правил або коли небезпека порушення минула. У таких випадках про порушення повідомляється на наступний за напрямком руху порушника маршрут патрулювання (пост). Про вчинене правопорушення складається рапорт, який по закінченні роботи передається до підрозділу з адміністративної практики для відповідного реагування.
Залишається тільки здогадуватися ,які це саме незначні порушення і коли саме небезпека порушення минула. Тобто не прописано чітко дії працівника ДАІ, що сприяє різному тлумаченні  ситуації і можливості прийняття помилкового рішення.

Відповідно до Інструкції працівникам ДПС дозволяється зупиняти транспортні засоби з наступних підстав:
14.1.2. Характер руху транспортного засобу викликає підозру в спроможності водія керувати ним (різка та періодична зміна напрямку руху і (або) швидкісного режиму).
14.1.7. Необхідність опитування водія чи пасажирів про обставини скоєння ДТП, адміністративного правопорушення, злочину, свідками якого вони є або могли бути.
14.1.8. Необхідність залучення водія транспортного засобу для надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або працівникам міліції або як свідка при оформленні адміністративних матеріалів.
14.1.9. Проведення цільових заходів (операції, відпрацювання, оперативні плани) для перевірки документів на право користування і керування транспортним засобом, а також документів на транспортний засіб і вантаж.
14.1.10. Виконання рішень уповноважених на те державних органів про обмеження чи заборону руху.

У той же час, Закон України „Про міліцію” встановлює вичерпний перелік підстав, за яких працівники ДПС мають право зупиняти транспортні засоби (абз. 1, 2 п. 21, ст. 11 ЗУ „Про міліцію”), а саме:

21) обмежувати або забороняти у випадках затримання злочинців, при аваріях, інших надзвичайних обставинах, що загрожують життю і здоров’ю людей, рух транспорту і пішоходів на окремих ділянках вулиць і автомобільних шляхів; зупиняти транспортні засоби в разі порушення правил дорожнього руху, наявних ознак, що свідчать про технічну несправність транспорту або забруднення ним навколишнього середовища, а також при наявності даних про те, що він використовується з протиправною метою; оглядати транспортні засоби і перевіряти у водіїв документи на право користування й керування ними, дорожні листи і відповідність вантажів, що перевозяться, товарно-транспортним документам, наявність страхового поліса (сертифіката), про укладення договору обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів; проводити технічний огляд автомототранспорту; організовувати при необхідності медичний огляд водіїв, затримувати, відстороняти від керування транспортними засобами осіб, які перебувають у стані сп’яніння, а також тих, які не мають документів на право керування або користування транспортними засобами, позбавляти водіїв у передбачених законодавством випадках права керування транспортними засобами;

Таким чином, п. п. 14.1.2., 14.1.7., 14.1.8., 14.1.9., 14.1.10., Інструкції безпідставно розширює повноваження працівників ДПС відносно норм, які встановлені Законом України „Про міліцію”.
Можливо дані “удосконалення” ЗУ “Про міліцію” і є доцільними, але вони повинні бути прописані саме в законі, адже він в першу чергу регулює ці суспільні відносини.

Не вистачило місця в Інструкції №111 і був виключений пункт 22.7. Інструкції №1111, а саме:   ”При складанні протоколу працівник ДПС зобов’язаний роз’яснити особі її права, передбачені Кодексом України про адміністративні правопорушення, а саме щодо можливості ознайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, надавати докази, заявляти клопотання, при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо він не володіє мовою, якою ведеться провадження, оскаржувати рішення по справі в установленому порядку.
Тобто працівник ДАІ може керуватися тим, що в Інструкції не зазначено його обов’язок роз’яснити ваші права. Навіщо було виключати такий важливий пункт з інструкції невідомо.

Також суперечливими і неоднозначними є такі пункти Інструкції , а саме:

13.2.Нагляд за дорожнім рухом з використанням транспортних засобів та без такого може здійснюватися відкритим, прихованим чи змішаним способами.
Прихований нагляд здійснюється працівниками Державтоінспекції МВС на службових транспортних засобах (автомобілях) без спеціального кольорографічного пофарбування та розпізнавальних знаків.

Це при тому що саме в той час, коли приймалась Інструкція Міністр МВС Юрій Луценко сказав наступне: «Всі працівники ДАІ, які займаються фото- і відеофіксацією на дорозі повинні знаходитися тільки в службовій формі та на службовому автомобілі з синіми номерами».

У той же час є  такий пункт, як
18.1.Під час несення служби працівникам підрозділів ДПС забороняється:
18.15.Використовувати для несення служби приватні транспортні засоби.

Як все це має виглядати у сукупності мені важко зрозуміти…

Також до змін по відношенню до Інструкції №1111 слід віднести:
Прибраний абзац 2 п 12.12.4.11 «Забороняється зупиняти транспортні засоби без наявних на те підстав.»

Додали п.15.5. «Під час звернення до водія працівник Державтоінспекції МВС зобов’язаний прикласти праву руку до головного убору, привітатися, чітко й зрозуміло відрекомендуватися, назвати свою посаду, звання та прізвище, висловити вимогу про передачу водієм документів, зазначених в пункті 2.1 ПДР, для перевірки та повідомити про причину зупинки транспортного засобу і суть скоєного правопорушення.» додана вимога передати документи.
Тобто з Інструкції №1111 абзац 2 пункти 12.12.11 виділили в окремий пункт 16.3 і прибрали «або його передачі за згодою (на вимогу) власника (водія) особі, яка має посвідчення водія відповідної категорії і знаходиться на місці скоєння порушення.»

Додали пункт   16.6.“За всіма виявленими порушеннями ПДР складаються протоколи про адміністративні правопорушення, які після закінчення зміни здаються командирові підрозділу ДПС, чи особі, яка його замінює, або працівникові, на якого покладено ці обов’язки, для реєстрації та передачі до відділів (відділень) Державтоінспекції МВС з обслуговування адміністративних територій міст, районів, районів у містах протягом однієї доби. Якщо передача протоколів припадає на вихідний чи святковий день, вона переноситься на наступний за ним робочий день.

Це при тому, що Стаття 258. КпАП перелічує випадки, коли протокол про адміністративне
правопорушення не складається.Перегляньте тут Протокол про адміністративне правопорушення

У п.28.6. (у 1111 п.22.6 ) «Роз’яснення порушникові про неправомірність його дій необхідно давати доброзичливо, переконливо і зрозуміло, з посиланням на відповідні вимоги ПДР»  забране наступне «та інших нормативно-правових актів України у сфері безпеки дорожнього руху.»  тим самим змусивши теоретично  штрафувати тільки за порушення ПДР і не більш.

Забрали п.22.11.3. «Відносно працівника прокуратури не допускаються примусове доставляння до ОВС, особистий огляд, огляд речей і транспортного засобу, що їм використовується. Провадження про адміністративне правопорушення стосовно працівника прокуратури може бути порушено тільки за згодою вищого прокурора. За фактом порушення Правил дорожнього руху працівником прокуратури, працівником ДПС складається рапорт, який у подальшому направляється вищому прокуророві.» а також згадка прокурора в ін. Пунктах

Додано 13.11.При зупинці транспортного засобу повинна враховуватись дорожня обстановка, безпека інших учасників дорожнього руху. Для припинення правопорушення у виключних випадках (достатні підстави вважати, що водій перебуває у стані сп’яніння, підозрюється у скоєнні злочину, залишив місце ДТП, створює аварійні ситуації іншим учасникам руху) дозволяється зупинка у місцях, заборонених ПДР, крім залізничних переїздів.” , що напевне має компенсувати забраний абзац 2 п.12.12.3 старої інструкції «Забороняється зупиняти транспортні засоби на ділянках доріг з обмеженою видимістю, до і після повороту, безпосередньо перед перехрестями, у зоні залізничних переїздів та в інших небезпечних місцях, за винятком випадків необхідності їх невідкладного зупинення для уникнення настання тяжких наслідків.»

До позитивних змін для водія в інструкції слід віднести такі додані пункти:

3.15.Надання практичної допомоги учасникам дорожнього руху.
6.26.Під час керування патрульним автомобілем (автобусом, мотоциклом) бути прикладом для інших учасників дорожнього руху в частині дотримання ПДР.
6.30. У разі виникнення заторів, перешкод у русі транспорту негайно вживати заходів по встановленню їх причин та нормалізації дорожнього руху, у тому числі шляхом ручного регулювання.
А за наказом 1111 вони могли стояти поряд з проблемним місцем і лише штрафувати, спираючись на те , що це не їх маршрут патрулювання.
6.32.5.Під час службової діяльності дотримуватись законності, не допускати її порушень іншими працівникамі.
Заборонили ДАІ бесіди по мобілці по не робочих питаннях
(18.5.)
18.7.У взаємовідносинах з учасникамі дорожнього руху забороняється:
– звертатися до учасників дорожнього руху на “ти”;
використовувати погрозливі чи ображаючі жести;
– допускати при спілкуванні зневажливий тон, грубість, неввічливе викладення зауважень, вирази або репліки, які ображають людську гідність, погрози;
– пред’являти безпідставні звинувачення.

21.3.Термін прибуття наряду ДПС на місце ДТП, в якій постраждали люди, обчислюється з моменту отримання інформації про пригоду та не повинен перевищувати:
– 15 хвилин для підрозділів ДПС, які обслуговують міста з чисельністю населення один мільйон та більше;
– 20 хвилин для підрозділів ДПС, які обслуговують міста з чисельністю населення до одного мільйона людей;
– 30 хвилин для підрозділів ДПС, які обслуговують автомобільні дороги державного значення;
– 1 година для підрозділів ДПС, які обслуговують інші автомобільні дороги (районного або місцевого значення).

Додали б ще пункт про максимальний час, на який може бути зупинений автомобіль

Забраний п.12.12.5 «Зупинення транспортних засобів має здійснюватися на мінімально короткий термін. При зупиненні транспортного засобу в обов’язковому порядку проводиться звірка номера кузова та номерного знака із зазначеними у свідоцтві про його реєстрацію, огляд транспортного засобу та законність перевезення вантажу.»
Погано що забрали згадку про мінімальний термін зупинки, правда толку від нього майже немає, але добре що прибрали обов’язковість звіряти номери агрегатів і вантаж.

24.1.6. Проводити перевірку документів та розбір правопорушення лише на тротуарі чи узбіччі дороги (вулиці), острівці безпеки під прикриттям автомобіля. Службовий автомобіль (автобус, мотоцикл) при цьому необхідно ставити також на тротуарі чи узбіччі дороги (вулиці) за умови дотримання ПДР.
Тепер працівнику ДАІ теоретично доведеться стояти не на проїжджій частині і при цьому тільки з дотриманням ПДР.

Проте більше половини цих позитивних змін виглядають теоретичними і  віддаленими від сучасних реалій на дорозі.

Ось такі важливі моменти в Інструкції №111 я побачив. Якщо у Вас є доповнення чи заперечення стосовно окремих тез статті, то прохання залишати їх в коментарях до неї. ю Підготував: юрист Асоціації Вітенко Микола


Залишити відповідь