http://news.zn.ua/articles/81912
В первом чтении принят внесенный президентом законопроект, предусматривающий, в частности, отмену обязательного техосмотра для легковых автомобилей, которые не используются в коммерческих целях.
За принятие проекта закона в первом чтении проголосовали 253 народных депутата.
Законопроект 3230-VI был внесен в Верховную Раду президентом Виктором Януковичем в апреле нынешнего года.
Цель закона, говорится в пояснительной записке к документу, заключается в устранении чрезмерного государственного регулирования в сфере автомобильных перевозок, что предусматривает:
– отмену обязательного технического осмотра для легковых автомобилей, которые не используются в коммерческих целях;
– существенное упрощение порядка прохождения обязательного технического контроля для других транспортных средств;
– устранение Госавтоинспекции МВД Украины от проведения обязательного технического контроля транспортных средств и передачу этих полномочий хозяйствующим субъектам;
– отмена требования об обязательном наличии у водителя дорожного (маршрутного) листа и нотариально заверенной доверенности на управление транспортным средством.
Депутаты подчеркнули необходимость отмены техосмотра автомобилей, не использующихся в коммерческих целях, поскольку он давно превратился в формальность и способ «сбора дани» с водителем.
В то же время, депутаты отметили, что вместе с популярной нормой об отмене техосмотра, закон содержит ряд норм об усилении ответственности водителей в случае правонарушений, а также усилении роли Госавтоинспекции
Кто не ленивый – может перечитать все сопутствующие документы 🙂
Я же вставлю парочку цитат
До Прикінцевих положень
1. Зміст законопроекту зумовлює необхідність прийняття Кабінетом Міністрів України цілої низки підзаконних актів, що вимагає певного часу. Без їх прийняття неможливо буде забезпечити повноцінну дію новел цього законопроекту. Положення про набрання ним чинності через 30 днів з дня його офіційного опублікування не враховує цієї обставини і потребує коригування в бік збільшення цього терміну.
2. Зазначимо також, що попри відповідні твердження у пояснювальній записці реалізація положень законопроекту потребуватиме певних бюджетних витрат, особливо в частині створення загальнодержавної бази даних про результати обов’язкового технічного контролю транспортних засобів та баз даних про автомобілі, що знаходяться в розшуку. На сьогоднішній день існують лише регіональні бази, а утворення загальнодержавної потребує певних витрат. Крім того, певних витрат буде вимагати забезпечення автоматичного доступу до цих даних працівників Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України, які працюють на патрульних автомобілях та стаціонарних постах. До того ж скасування проходження державного технічного огляду для певної частини транспортних засобів зменшить надходження до державного бюджету за рахунок відповідних зборів.
Тому відповідно до вимог частини другої статті 27 Бюджетного кодексу України та частини третьої статті 91 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» до законопроекту необхідно додати відповідне фінансово-економічне обґрунтування та внести пропозиції щодо джерел покриття додаткових бюджетних витрат.
З огляду на вимоги статті 116 Регламенту Верховної Ради України, якими виключається можливість включення до законопроекту під час його підготовки до другого читання додаткових положень, які були відсутні під час розгляду проекту у першому читанні, вважаємо, що проект потребує доопрацювання.
Керівник Головного управління В. І. Борденюк
Вик.: Ю.П. Матєров,
Е.В.Вальковський,
О.А.Шевченко
Это что ж получается?! У нас нет общегосударственной базы проверки авто на угон???? А я за какой йух плачу танге за “Інформаційні послуги” когда машину проверяют на угон при постановке на учет?
И с каких это пор проверка состояния авто стала способом зароботка денег для бюджета?
Не ту страну назвали Гондурасом…
Хотя местами эти умники сделали правильные замечания 🙂
1. Термін «експлуатація транспортних засобів», вжитий у назві ст. 121 проекту, не повною мірою відповідає змісту цього правопорушення. В тексті частин 1, 2 та 5 чинної ст. 121 КУпАП та в частинах 1, 2, 3 та 6 ст. 121 в редакції законопроекту вживається термін «керування транспортним засобом».
Тлумачний словник української мови дає визначення терміну «експлуатація» як «систематичне використання людиною продуктивних сил (родовищ корисних копалин, залізниць, машин і т. ін.), розробка, користування, добування».
Натомість термін «керування» означає «користуючись кермом та іншими пристроями, спрямовувати рух, хід, роботу чого-небудь». Тобто експлуатація транспортного засобу є більш широким за своїм обсягом поняттям, ніж керування транспортним засобом, і передбачає не тільки безпосереднє управління ним під час руху, а й будь-яке інше його використання. Пропонована проектом редакція норми дозволить, наприклад, уповноваженій особі навіть у гаражі, де знаходиться автомобіль, штрафувати водія за “експлуатацію” автомобіля в разі, коли порушено регулювання фар, що є неприпустимим.
Ну и информация для туристов:
Скасування Україною проходження технічного огляду для певної категорії транспортних засобів, як це пропонується законопроектом, який розглядається, може привести до непередбачуваних наслідків. Наприклад, на території Російської Федерації забороняється рух транспортних засобів без відповідних документів про проходження технічного огляду. Тому водії транспортних засобів, які зареєстровані на території України, під час руху по території Російської Федерації будуть порушувати вимоги російського законодавства і підлягатимуть адміністративній відповідальності, а подальший рух цих засобів може бути заборонений. Аналогічні проблеми для українських транспортних засобів можуть виникати і на території інших держав.
Будем ждам второго чтения, которое вероятно состоится 14-17июня
ЗЫ: копии документов для себя 🙂
Пояснювальна записка 15.04.2011
Порівняльна таблиця 15.04.2011
Висновок Головного науково-експертного управління 11.05.2011